Posle čestih prekida u radu i činjenice da se u kragujevačkom Fijatu u celoj prošloj godini radilo tek oko 60 dana, sada su obelodanjene informacije koje najviše govore o njenoj daljoj sudbini i sudbini radnika. Sekretar Veća Saveza samostalnih sindikata Srbije Zoran Mihajlović rekao je da će radnicima biti ponuđene dve opcije, a juče je najavljena i proizvodnja novog modela u fabrici.
Radnici tvrde da im se šalju informacije sa obaveštenjima da bi plata u Slovačkoj i Poljskoj okvirno bila 800 EUR, u Italiji 1.200-1.300, a u Nemačkoj oko 1.900 EUR.
Prethodno je predsednik Aleksandar Vučić najavio novu strategiju za fabriku.
- Stelantis će u Kragujevcu proizvoditi najmoderniji električni gradski automobil. On će proširiti svoj portfolio u našoj zemlji. Radi se o tehnološki najnaprednijim električnim vozilima. Uveren sam da je budućnost naše autoindustrije svetla. Verujem da ćemo ceo lanac u proizvodnji električnih automobila napraviti u našoj zemlji - rekao je Vučić jutros i dodao da će se vrlo brzo početi ubrzano raditi na infrastrukturi za e-automobile.
Fijat je nekead Fijat je nekad bio na prvom mestu naših izvoznika. Fabrika je značajno doprinosila BDP zemlje i tako sve do početka 2014. Od tada se mnogo toga promenilo, proizvodnja je padala i Fijat je danas daleko iza najznačajnijih investitora.
- Čini se da je model Fiat 500 L zreo za zamenu. Pre korone je postojao plan da se izađe sa novim modelom, ne bi li se proizvodnja pokrenula i radnici uposlili. Potom smo međutim imali globalno spajanje grupacija Fijat Krajsler i Pežo-Sitroena (PSA) i planovi su prolongirani. Radnici su sporadično slati na plaćena odsustva, a neki i na rad u inostranstvo - kaže nam jedan radnik i podseća na nedavnu ponudu fabrike za odlazak na tromesečni rad u Slovačku.
Fiat Chrysler automobili Srbija pao je na osmo mesto najvećih srpskih izvoznika u prvih deset meseci prošle godine. U tom periodu prodao je vozila u vrednosti od 255 miliona evra što je za oko 30 miliona manje nego u istom periodu 2020.
Prošlogodišnja proizvodnja u Fijatu bila je najmanja još od 2012. kada je italijanski gigant došao u Srbiju.
Коментари
Постави коментар